Založ si blog

Koľko obetí treba na zmenu?

Čo sa dialo pred rokom, ako som to vnímala vtedy a ako to vnímam dnes? Postupom času všeličo nadobúda jasnejšie kontúry. Citujem zo svojho blogu:

Ulice plné zloby a nenávisti na čele s lídrami politických strán, modlitba pred parlamentom, sviečkový rituál pred úradom vlády, zneužitie drobunkých ľudských bytosti na vydieranie, arogancia poslancov individualistov, ktorí sa snažia zmariť rokovanie parlamentu. Taká bola predvolebná kampaň v roku 2020.

Zdalo sa, že je to len taká malá epizódka, ale s odstupom času to vidím inač. Pred rokom som ju popísala takto:

Sviečky majú pri náboženských rituáloch veľký význam. Zapaľujeme ich pri zomierajúcom a mŕtvom. Čo chcel Igor Matovič vyjadriť, keď zapálil sviečky pred úradom vlády? Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! Vláda je mŕtva, nech žije vláda? Nechváľ deň pred večerom, radí ľudové príslovie. Sú aj výnimky. Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou. Igor Matovič nám vládne. A po roku od tejto udalosti sú tu iní mŕtvi. „Zákon karmy je zákonom akcie a reakcie.“ Igor zorganizoval (vyvolal?) akciu a reakcia sa dostavila už do roka a do dňa. Mŕtvi mu strpčujú život.

Hovorí sa, že pohľad na plápolajúci plameň sviečky priaznivo vplýva na nervovú sústavu a pôsobí proti stresu. A čo Grétka? Toľko plastu, toľko dymu …  Pochopí, že je to za 5000 mŕtvych, ktorí mohli žiť? Vraj dym zo sviečok odnáša želanie človeka priamo do nebies. Čie želania budú vyslyšané? Želania Igora Matoviča? Nič nie je zadarmo. Mŕtvych treba nechať na pokoji. Využiť ich smrť na predvolebnú kampaň? Čo to prinieslo? Osud nehodno pokúšať.

A čo som napísala o druhom človeku, ktorý dostal ešte dôležitejšiu funkciu ako Igor Matovič? Je predsedom Národnej rady SR. Na čo vsadil, aby získal hlasy voličov? Tiež tu platí do roka a do dňa? Znovu text spred roka:

Vo vojnách a pri rôznych tragických udalostiach zomierajú tisíce ľudí. Ak je medzi nimi jediný, ktorého ste poznali, všetko je ešte hrozivejšie. Zrazu sa na katastrofu pozeráte inými očami. Zobrala vám niekoho, koho ste poznali a na toto sa nedá zabudnúť. Boris Kollár to iste vie. Vybral štyri konkrétne deti, ukázal nám ich a žiada milióny eur na ich záchranu. Koho by to nezasiahlo. Takúto formu predvolebného boja som od neho nečakala. Nenašiel iný spôsob, ako im pomôcť? Prekvapil ma. Je to morbídne, choré.

Aj on pokúšal osud, aj jeho karma sa naplnila? So smrťou sa nezahráva, lebo tá striehne nielen na každej križovatke. Mal by to vnímať ako výstrahu.

Som fatalistka, čo už. Verím v osud, ale aj v to, že mám slobodnú vôľu, aby som si svoj osud neskomplikovala. Jedna moja kamarátka – učiteľka mi rozprávala, že ju zaujíma, aké životy žijú jej bývalí žiaci, ak sa im niečo zvláštne prihodí, premýšľa, odkiaľ to pramení. Zistila, že každý je strojcom svojho osudu.

Toto tvrdila aj moja mama. Na konkrétnych príkladoch, osudoch konkrétnych ľudí z našej dediny, ma presvedčila, že je to tak. Viete, čo bolo pre mňa v živote najťažšie? Odpustiť všetkým tým, ktorí mi ublížili. Odpustiť a ponechať ich svojmu osudu, ak sa im nedá pomôcť.

Pani Malinová mi v debate pod blogom napísala:

Každých 20 rokov stačí jedna obeť na zmenu. Keď to zaberá, tak aj nabudúce niekoho zavraždia, aby dostali ľudí do ulíc.

Myslím si, že sa treba nad jej slovami zamyslieť. Po vražde novinára prišiel Igor Matovič. Kto vraždil? Teraz niekoľko „samovrážd“, kto príde po tejto vláde „odborníkov“? Boli to samovraždy? Boli to vraždy? Je dôležité, kto vraždil? Ten, kto vraždí, túži po zmene? V jedno verím, pokiaľ nie je vražda alebo samovražda vysvetlená, nemôže nikto, koho sa to týka, pokojne spávať. Karma mu to spočíta.

 

Zdroj:

https://www.biela-magia.eu/texty/karma.html

Môj blog spred roka:

https://hedviga49.blog.pravda.sk/2020/02/19/kolko-novinarov-musi-zomriet-aby-sa-toto-nedialo/

 

Slováci patria na západ

19.04.2024

Tak sa vyjadrujú progresívci a saskári. Vetu vytrhli z kontextu a pôvodný kontext si postupne upravujú, podľa vlastnej potreby. Taká je ich politika. Predpokladám, že progresívni kadeháci vetu doplnia, alibisticky zdôvodnia a z vety vytvoria súvetie: Slováci sú západní Slovania, preto patria na západ. Aj vlk sa nažral, aj ovca zostala celá. Jednoducho lavírujú, lebo [...]

Úplatkár minister Drucker 2.

17.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Môj včerajší blog nepresvedčil. Dnes začnem z iného konca. Minister Drucker vyriešil dôsledok. Hľadá aj dôvody, prečo je to tak, prečo učiteľov vo veľkých mestách ubúda? Začala by som prieskumom so správne položenými [...]

Úplatkár minister Drucker

15.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Najprv niekoľko faktov: Dane a odvody platíš podľa všeobecne stanovených kritérií ceny výrobkov v obchodných centrách sú rovnaké na celom Slovensku (dedinčan si priplatí cenu za dopravu do mesta) Na dedine si totiž [...]

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

hazard, hracie automaty, vyherne automaty

Poslanci schválili úplný zákaz pôsobenia herní a kasín na území Banskej Bystrice

23.04.2024 18:38

Mestskí poslanci posledných viac ako desať rokov pravidelne diskutovali o regulácii hazardných hier, ale nikdy ich úplne nezakázali.

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.