Založ si blog

Úplatkár minister Drucker 2.

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním.

Môj včerajší blog nepresvedčil. Dnes začnem z iného konca. Minister Drucker vyriešil dôsledok. Hľadá aj dôvody, prečo je to tak, prečo učiteľov vo veľkých mestách ubúda? Začala by som prieskumom so správne položenými otázkami. Učitelia sú výreční a správne položené otázky dajú želaný výsledok.

Po mojom mini prieskume som si utvorila závery, ale na ich zverejnenie potrebujem istú dávku odvahy. Čo ak to súvisí s reformou školstva? Z detí vyberieme nadané a talentované, vytvoríme im dokonalé podmienky na to, aby sme z nich vychovali elitu národa. Nuž ale v týchto skleníkových podmienkach vyrastajú skleníkové deti, z ktorých raz budú skleníkoví ľudia. Ak bude treba, rozoberiem to v ďalšom blogu. Zatiaľ si dovolím takú malú ironickú poznámku – tým skleníkový ľuďom sa najviac podobajú Bratislavčania. Ani medveďa sa neboja.

K talentovaným deťom ešte jedna poznámka. Posledných sedem rokov svojej pracovnej kariéry som bola učiteľkou na dedinskej základnej škole. Vedenie školy sa rozhodlo, že z každého ročníka vytvorí jednu triedu talentovaných žiakov. Už po krátkom čase začali deti v áčke stagnovať. V triedach B a C si deti vybudovali novú hierarchiu a tí najlepší z nich sa dostali na úroveň najlepších z triedy A. Možno stojí zato, aby sme o tom popremýšľali.

Vrátim sa do minulosti, ktorá sa ešte stále prediera na povrch. Komunisti tento problém riešili ináč. Mentálne postihnuté deti, ktoré si vyžadovali špeciálnu starostlivosť, vyučovali špeciálni pedagógovia v špeciálnych školách.

Pred mojím druhým nástupom do učiteľských služieb som pracovala v regionálnych novinách. Rozhodla som sa, že o týchto deťoch napíšem. Keď som vstúpila do riaditeľne a chcela som si zavesiť kabát na vešiak, odtrhlo sa mi pútko. Pán riaditeľ pohotovo navrhol, že jedna trieda má práve hodinu ručných prác, tak mi ho deti prišijú. Nebudem zachádzať do podrobností, ale bol to pre mňa neuveriteľný zážitok.

Čo na záver? Ak dáme do tried mentálne zdravých detí deti s rôznym stupňom mentálneho postihnutia, aj také, ktoré si vyžadujú špeciálnu starostlivosť, ubližujeme tým obom skupinám, vzdelanostná úroveň a psychická pohoda detí a ich učiteľov sa narúša. Učiteľ z takého prostredia utečie, ale žiak nemá šancu utiecť, tak sa s tým vyrovnáva po svojom – buď sa uzavrie do seba, alebo sa odreaguje na mentálne postihnutom spolužiakovi, ba dokonca aj na učiteľovi.

 

Tomáš Drucker sa narodil 20. júla 1978 v Bratislave. Na Materiálovo-technologickej fakulte STU vyštudoval aplikovanú informatiku a automatizáciu v priemysle a je tiež absolventom Právnickej fakulty Trnavskej univerzity.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=vzdelanie+ministra+Druckera

Slováci patria na západ

19.04.2024

Tak sa vyjadrujú progresívci a saskári. Vetu vytrhli z kontextu a pôvodný kontext si postupne upravujú, podľa vlastnej potreby. Taká je ich politika. Predpokladám, že progresívni kadeháci vetu doplnia, alibisticky zdôvodnia a z vety vytvoria súvetie: Slováci sú západní Slovania, preto patria na západ. Aj vlk sa nažral, aj ovca zostala celá. Jednoducho lavírujú, lebo [...]

Úplatkár minister Drucker

15.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Najprv niekoľko faktov: Dane a odvody platíš podľa všeobecne stanovených kritérií ceny výrobkov v obchodných centrách sú rovnaké na celom Slovensku (dedinčan si priplatí cenu za dopravu do mesta) Na dedine si totiž [...]

Čím vyššie emócie, tým viac energie pre Satana

29.02.2024

Neviem, či ja – žena, si môžem dovoliť o tom písať. Dostala sa mi totiž do rúk kniha, ktorej obsahom sú filozofické a psychologické teórie Pavla Petra Kysuckého: DEMOKRACIA je totálny NEZMYSEL (Obroda Slovanov, občianske združenie 2022). Priznám sa, že pre mňa to bolo neuveriteľne zaujímavé čítanie. Začnem stranou 13. Základná duchovná hierarchia od najnižšieho [...]

Vzácny desaťdukát, zbierka Václava Brunu

Zbierka mincí českého zubára vyniesla milióny. Kôň doktora Brunu vyhral trikrát Veľkú Pardubickú

28.04.2024 08:30

Draží sa zbierka mincí českého zubára, významného zberateľa aj chovateľa koní Václava Brunu. Už počas prvého dňa vyniesla milióny eur.

mrož, ryba

Poľský turista dostal vysokú pokutu za to, že sa na Špicbergoch príliš priblížil k mrožovi

28.04.2024 07:24

Turista z Poľska pri návšteve nórskeho arktického súostrovia Špicberky dostal pokutu za to, že sa až veľmi priblížil k mrožovi.

Boroďanka, vojna na Ukrajine

ONLINE: Pokračujú tuhé boje o Očeretine. Ukrajina dúfa, že americká pomoc zvráti situáciu na fronte

28.04.2024 07:15, aktualizované: 08:52

Ukrajina očakáva, že zahraničná vojenská pomoc vrátane munície a zbraní pomôže zvrátiť situáciu na frontoch v Bachmute a Avdijivke aj v iných oblastiach.

Izrael / Vojak / Armáda / Gaza /

Niektorí z rezortu diplomacie USA pochybujú o legálnom použití amerických zbraní Izraelom

28.04.2024 06:25

"Vážne znepokojenie z nedodržiavania" humanitárneho práva počas vojny v Pásme Gazy Izraelom vyjadrili štyri zložky rezortu americkej diplomacie.