Založ si blog

Akosi sa vytratil

Teraz máme Igora Matoviča, máme mnoho iných ľudí, ktorí rozhodujú o našom živote. Prišli nové udalostí, osobné skúseností, ktoré sa v nás zapíšu. A máme aj Covid 19. Sme zodpovední, nosíme rúška, umývame si ruky, dezinfikujeme.

A čo sa vytratilo? Mesiac úcty k starším. Spomenula som si na mladšie roky, kedy nám naše deťúrence spievali pekné pesničky, recitovali básničky, … Jednu z tých pesničiek mi dnes pripomenula moja kamarátka Gabika, ale v trochu inej verzii, ako ju iste poznáte aj vy:

https://www.facebook.com/stacho007/videos/3435871056440087

Janko, môj spolužiak zo strednej školy (maturovali sme pred viac ako päťdesiatimi rokmi), písal básne a píše ich dodnes. Vydal niekoľko básnických zbierok a občas niečo zverejní aj na facebooku. Ak chcete vedieť, čo je staroba, prečítajte si toto:

 

Ján Nagajda: NA VRCHU HORY

 

Roky si vlečiem vlastný kríž

na horu, ktorá kdesi vo mne rastie.

Ja viem, že ty ju nevidíš.

Tak ako človek nevie vidieť šťastie.

 

Zabudol som už, čo som chcel.

A neviem, čo mi ešte chýba.

Nenosím svoje túžby na kanceľ.

Mlčaním kričím. Som len malá ryba.

 

Vstávam a znova padám z nôh.

Aj telo sa mi stráca v koži.

Na vrchu hory čaká Boh.

Iba On kríž môj z pliec mi zloží.

 

 

Slováci patria na západ

19.04.2024

Tak sa vyjadrujú progresívci a saskári. Vetu vytrhli z kontextu a pôvodný kontext si postupne upravujú, podľa vlastnej potreby. Taká je ich politika. Predpokladám, že progresívni kadeháci vetu doplnia, alibisticky zdôvodnia a z vety vytvoria súvetie: Slováci sú západní Slovania, preto patria na západ. Aj vlk sa nažral, aj ovca zostala celá. Jednoducho lavírujú, lebo [...]

Úplatkár minister Drucker 2.

17.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Môj včerajší blog nepresvedčil. Dnes začnem z iného konca. Minister Drucker vyriešil dôsledok. Hľadá aj dôvody, prečo je to tak, prečo učiteľov vo veľkých mestách ubúda? Začala by som prieskumom so správne položenými [...]

Úplatkár minister Drucker

15.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Najprv niekoľko faktov: Dane a odvody platíš podľa všeobecne stanovených kritérií ceny výrobkov v obchodných centrách sú rovnaké na celom Slovensku (dedinčan si priplatí cenu za dopravu do mesta) Na dedine si totiž [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.