Založ si blog

Fico-fóbia vládnucej elity

Čo tak pozrieť sa na prácu slovenských zákonodarcov, povedala som si jedného dňa. Rokujú predsa o odvolaní vlády. Pozrela som sa hneď v prvý deň rokovania, kedy najviac rozprávali koaliční poslanci. Na jednej strane úžasný zážitok a na strane druhej obrovské sklamanie. Moja už nebohá susedka by iste niektorým poradila: Netreba sebe z gambi ric robic. A tie myšlienky, ktoré mi odvtedy zamestnávajú moju myseľ!

Konečne som pochopila, prečo sa namiesto slova rokovali sme, stále častejšie používa slovo bavili sme sa. Výraz si obľúbil nielen premiér Heger, ale aj jeho ministri, novinári, a samozrejme zapáčilo sa to aj opozičným poslancom, veď je reč o koalícii! Vláda Róberta Fica rokovala, vláda Eduarda Hegera sa na zasadnutiach vlády baví.

Človek by sa mal vyjadrovať presne, tobôž vo vysokej štátnej funkcii, aby nedochádzalo k nedorozumeniam.

Baviť sa dá o niečom, baviť sa dá aj o niekom. Napríklad o Róbertovi Ficovi, ale to už predsa nie je zábava. Vraj ide z neho strach. Čo bude, až sa znovu dostane k moci? Hotová Fico-fóbia našej vládnucej elity.

Čo znamená slovo fóbia? Slovo pochádza z gréčtiny. Lekár by povedal, že je to utkvelá predstava strachu u neuropatov (ľudí nervove chorých); chorobná bojazlivosť. Ale tiež nenávisť a odpor. Nuž a takúto Fico-fóbiu šíria súčasní koaliční poslanci a vláda medzi pospolitým ľudom.

Som asi zlomyseľná, ale na jazyk sa mi derú slova Igora Matoviča, ktoré venoval (po ostatných voľbách) Róbertovi Ficovi a politikom odchádzajúcim do opozície, že vraj im už neostáva nič iné, iba preberať nožičkami a čakať, kedy si po nich príde NAKA.

Moja babka by povedala: Co vidziš na druhim, čekaj na sebe.

Keď som sledovala zasadnutie NR SR prebehlo mi mysľou, čo asi bude robiť Jozef Pročko, keď prestane byť zákonodarcom? Slovo zákonodarca som chcela dať do úvodzoviek, ale uvedomila som si, že on je naozaj ľudom zvolený poslanec – zákonodarca, nech už sa v NR SR správa akokoľvek.

A ešte jedna aktuálna otázka, s ktorou si neviem poradiť: Prečo má  Zuzana Čaputová tak veľmi rada pápeža? Nestretávajú sa príliš často? Nemala by byť doma, keď sa Slovensko zmieta v problémoch? Pomôže nám pápež? Pomôžu nám jeho modlitby?

 

ZDROJ:

Fóbia – S. Šaling, M. Šalingová, O. Peter, Slovník cudzích slov, SPN 1966

 

Slováci patria na západ

19.04.2024

Tak sa vyjadrujú progresívci a saskári. Vetu vytrhli z kontextu a pôvodný kontext si postupne upravujú, podľa vlastnej potreby. Taká je ich politika. Predpokladám, že progresívni kadeháci vetu doplnia, alibisticky zdôvodnia a z vety vytvoria súvetie: Slováci sú západní Slovania, preto patria na západ. Aj vlk sa nažral, aj ovca zostala celá. Jednoducho lavírujú, lebo [...]

Úplatkár minister Drucker 2.

17.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Môj včerajší blog nepresvedčil. Dnes začnem z iného konca. Minister Drucker vyriešil dôsledok. Hľadá aj dôvody, prečo je to tak, prečo učiteľov vo veľkých mestách ubúda? Začala by som prieskumom so správne položenými [...]

Úplatkár minister Drucker

15.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Najprv niekoľko faktov: Dane a odvody platíš podľa všeobecne stanovených kritérií ceny výrobkov v obchodných centrách sú rovnaké na celom Slovensku (dedinčan si priplatí cenu za dopravu do mesta) Na dedine si totiž [...]

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.