Zuzana Čaputová, Boris Kollár, Igor Matovič a Richard Sulík sú absolventmi vysokých škôl. Na ktorom z nich zanechala škola najhlbšie stopy?
Pripomínam, že človek sa môže vzdelávať aj sám, ale pod vedením skúsených pedagógov to ide rýchlejšie, a ešte k tomu dostanete doklad o tom, že ste zvládli učivo, ktoré od vás škola požadovala. Podľa mňa, za udelený diplom zodpovedá škola, nie študent.
S diplomom v ruke sa vám otvorí viacero dvier, za ktoré sa bez neho nedostanete. Veď sa aj hovorí, kde ťa nepoznajú, tam sa pozerajú. Najprv sa pozrú na vás, potom na váš diplom, na školu, ktorú ste vyštudovali a nakoniec na to, ako viete svoje vzdelanie využiť v praxi, a podľa toho sa k vám budú správať.
Každá škola má svoju históriu, tradície a meno, ktoré si rokmi vybudovala. Hádam to netreba ďalej rozvíjať. Keď začnete ináč premýšľať, iným spôsobom vyjadrujete svoje myšlienky, rozpoznáte rôzne zložité súvislosti a viete si utvárať vlastné závery, neštudovali ste zbytočne.
Čínsky filozof Konfucius vysvetľoval svojmu žiakovi, ako dokáže rozpoznať na akej vzdelanostnej úrovni sú jeho zverenci. Všímal si, po koľkých slovách dokážu pochopiť celú myšlienku. Niekomu stačilo vysloviť jedno slovo z myšlienky, inému dve, ďalší ju potreboval počuť celú. Boli aj takí, ktorí ani po vyslovení celej myšlienky, nechápali o čom je reč.
Nesmiete však prvé slovo vynechať, ako urobili niektorí debatéri pod mojím blogom „Druhé najstaršie remeslo na svete.“
Čo myslíte, ako pochopili Zuzana Čaputová, Boris Kollár, Igor Matovič a Richard Sulík výzvu na odstúpenie Borisa Kollára z funkcie predsedu Národnej rady SR? Pripomínam, že vo funkcii zostal.
Zuzana Čaputová: „Je potrebné, aby sme tie najvyššie štandardy a nároky uplatňovali predovšetkým na seba, ak sme ich žiadali od našich predchodcov alebo od ľudí, ktorí boli v politike na inom názorovom alebo hodnotovom spektre, pozerať sa dopredu a tiež to, akým spôsobom sa budeme pri iných hodnotových križovatkách rozhodovať.“
Igor Matovič: „Celú kauzu beriem ako ´veľký kopanec do zadku koalície´ a pomknutie k tomu, aby sme na konci leta predstavili zásadnú reformu vysokého školstva. Chcem bez hanby zrušiť polovicu vysokých škôl, aj Stredoeurópsku vysokú školu v Skalici,“ https://www.konzervativnyweb.sk/c/22433287/premier-nevyzve-kollara-na-odchod-z-funkcie-predsedu-parlamentu.html
Richard Sulík: „A keď to bude uzavreté, už nebudeme nikdy viac toto Kollárovi pripomínať, vyťahovať.“ „Celkovo si myslím, že s ním mám dobrý pracovný vzťah,“
https://www.konzervativnyweb.sk/c/22438147/klub-sas-vyzval-kollara-aby-odstupil-z-funkcie-predsedu-parlamentu.html
Boris Kollár: „Áno, zľahčil som si to, nie je to správne, ale robia to mnohí.“
Z týchto štyroch krátkych vyjadrení, vytrhnutých z kontextu, sa dá napísať diplomová práca so štyrmi kapitolami:
- O vzťahoch prezidentky s predchádzajúcou a súčasnou vládnou koalíciou
- O rýchlom riešení problémov z pozície premiéra
- O chladnom uvažovaní ekonóma
- O úprimnosti predsedu parlamentu
Henry Ford povedal, že “v škole sa nemáte ako naučiť, ako bude svet o rok fungovať.” Škola nás však má naučiť, ako si s tým poradiť, až ten čas nastane.
Na záver jedna skúsenosť zo života. Kolega zdvihol telefón a predstavil sa ako Ing. XY. Začudovane som sa na neho pozrela, lebo inžinierom nebol. Takto mi vysvetlil svoje počínanie: „Robím dobré meno nášmu úradu, čím viac vysokoškolsky vzdelaných ľudí tu pracuje, tým má aj úrad väčšiu vážnosť.“ No len si predstavte, žeby predsedom nášho parlamentu bol absolvent strednej školy.
Nič. Som absolventkou FF UK. ...
Hedviga Imrová! čo máš proti Právnickej ...
Nejde o VS, nie je podmienkou, lebo kazdy z nich ...
Celá debata | RSS tejto debaty