Potrat. Slovo, ktoré podľa potreby roznecuje vášne. Vždy som bola hrdá na to, že v tejto oblasti sa naša republika prepracovala do štádia rozumného riešenia.
Dodnes u nás platí Interrupčný zákon č. 73/1986 Zb., ktorý vymedzuje, na základe akých okolností môže žena požiadať o prerušenie tehotenstva a za akých okolností jej prerušenie tehotenstva môže odporučiť lekár. Zákon je jasný a každému zrozumiteľný.
Ľudová Strana Naše Slovensko chce zákon sprísniť a zároveň povoliť výnimky. Žeby prvé krôčiky tejto strany do čias, kedy postavenie ženy v spoločnosti bolo stotožňované s heslom: „Deti, kostol, kuchyňa“?
Keď Simone de Beauvoir napísala knihu Druhé pohlavie, podráždila mnohých. Na Slovensku vyšla vo vydavateľstve Obzor v roku 1968.
Krátky citát z 1. dielu knihy Druhé pohlavie (strana 97). Tu sa autorka vrátila do primitívnych dôb, kedy si muž – zberač úrody prvýkrát uvedomuje, že rovnako ako do zeme, aj do tela ženy zasial semeno. Nie žena, ale on splodil dieťa. „ … matka je ponížená na úroveň dojky, slúžky a zvrchovanosť otca rastie; on má v rukách právo a diktuje ho.“ Žena „je iba dojkou zárodku, ktorý jej bol vložený do lona.“ V mnohých hlavách to pretrváva dodnes.
Dieťa naozaj čerpá živiny z tela matky. Od ktorého týždňa tehotenstva prežíva dieťatko spolu s matkou radosť, strach, obavy, kedy sa začne vytvárať medzi nimi silné puto, vedia lekári a hlboko v podvedomí aj matka.
Odoberte dieťa matke, ktorá nemá podmienky na to, aby sa o neho postarala a do konca života sa s tým nezmieri. Dovoľte jej, aby sa sama rozhodla, či jej jej fyzické a psychické danosti dovolia, aby rodila, odhliadnuc od potrieb spoločnosti.
Ešte jedna myšlienka z 2. dielu knihy Druhé pohlavie (strana 271): „Praktické dôvody vymýšľané proti legalizácii umelých potratov vôbec nezavážia. Pokiaľ ide o dôvody morálne, redukujú sa na dávny katolícky argument – plod má dušu, ktorej sa zatvoria brány raja tým, že sa usmrtí bez krstu.“
Prikázať ženám, aby rodili za každú cenu, lebo semeno (plod) v lone ženy má dušu, s tým nemôžem súhlasiť. Žiaľ, kresťanskí politici to vidia inač, aj keď žijeme v 21. storočí.
POZNÁMKA:
Ďakujem za zaujímavú debatu pod blogom. Odkryla mi mnohé otázky, na ktoré si ešte neviem odpovedať. Je to naozaj veľmi zložitá téma. Snáď sa k nej ešte niekedy vrátim.
Viem o tomto pojme, debaty o ňom sú zložité, ...
Ak je dieťa vychovávané dojkou, alebo pestúnkou,... ...
Ale ja nie som na to poverený, aby som takéto ...
DNA sa počas života jedinca mení, ale nie ...
Ak žena nechce vychovávať ňou počaté dieťa,aj... ...
Celá debata | RSS tejto debaty