Úplatkár minister Drucker

15. marca 2024, Hedviga Imrová, Nezaradené

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním.

Najprv niekoľko faktov:

Vo všetkom je systém.

Teraz otázka:

Ak chýba učiteľ na základnej škole v malej dedinke, či v menšom meste, problém si riešia vo vlastnej réžii. Chýbajú učitelia v Bratislave? Minister Drucker to vyrieši, aj keď to bude to na úkor zvyšku Slovenska.

Dnes sa na dedinách žije trochu ináč, ako sa žilo ešte pred niekoľkými rokmi. Z mojej zeleninovej a ovocnej záhrady sa postupne stáva meditačná. Rastú v nej lipy, brezy, smreky, okrasné kríky a pôdy určenej na zeleninu ubúda adekvátne môjmu veku.

Vidiek, ktorý kedysi pomáhal mestu, už nie je. V dedine existujú malé rodinné firmy a živnostníci. Nechápem, prečo by zo svojich daní mali prispievať učiteľom v Bratislave.

Ako to funguje v malej obci? Poslanci sa na zasadnutí obecného zastupiteľstva poradia a rozhodnú, čo treba urobiť, aby učiteľ v dedine zostal.

Moja, už nebohá, sesternica bývala v meste, ja som sa presťahovala na dedinu. V jednom rozhovore mi jedného dňa povedala: „Teraz žiješ na dedine. Zasadíš a budeme mať všetci.“ Zrazu som pochopila ten priepastný rozdiel medzi mešťanmi, ktorí na dedine nikdy nežili a dedinčanmi.

 

ZDROJ:

https://www.minedu.sk/rezort-skolstva-zavedie-regionalne-prispevky-pre-ucitelov-prerozdelenych-bude-60-milionov-eur/