Založ si blog

Kto bude novým Gustávom Husákom?

Včera ma navštívil človek, ktorého som dlhé roky nevidela. Vlastne si ani nepamätám, či sme sa za posledných šesťdesiat rokov stretli. Je lekár. Aj keď je dôchodca, má pacientov, o ktorých sa stará.

Len tak, medzi rečou, som poznamenala, že sa mi nepáči táto nepokojná doba. Povedal, že bude ešte horšie. A len tak, medzi rečou, sa ma opýtal, či som zaočkovaná proti covidu. Nepáčilo sa mu, že nie som, a že sa ani neplánujem v najbližšej dobe očkovať. Chýba mi totiž diskusia odborníkov z jednej i z druhej strany, aby som si mohla urobiť vlastné závery. Debatu ukončil poznámkou, že lekárovi, ktorý je proti očkovaniu, by zobral diplom. Takú rezolútnu odpoveď som nečakala. Prekvapil ma.

Naša spoločnosť je už rozdelená, o tom niet pochýb. Keď sa dvaja obyčajní ľudia začnú rozprávať o tom, či sa zaočkovať a či nie, je to normálne. Ak spôsob výmeny názorov naberá na obrátkach a spoločnosť sa začne polarizovať, rozhovory vyhrocovať, čo to veští?

Ľudová múdrosť hovorí: Kde sa dvaja bijú, tretí víťazí. Kto je ten tretí, to každý vie.

Už sme na tom tak, že malá iskrička môže rozpútať občiansku vojnu. Ďalšie slovenské príslovie nás poúča, že z malej iskry veľký oheň býva.

Kto bude novým Gustávom Husákom, aby to nedopustil? Boris Kollár, Eduard Heger? Či nebodaj Zuzana Čaputová? Ak už sme sa rozhodli orientovať sa na západ, tak sa tam orientujme, ale nedopusťme vojnu. Mocností rozhodujú o rozdelení sveta. Platilo to v roku 1968 a platí to aj teraz.

 

Úplatkár minister Drucker 2.

17.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Môj včerajší blog nepresvedčil. Dnes začnem z iného konca. Minister Drucker vyriešil dôsledok. Hľadá aj dôvody, prečo je to tak, prečo učiteľov vo veľkých mestách ubúda? Začala by som prieskumom so správne položenými [...]

Úplatkár minister Drucker

15.03.2024

Minister Drucker plánuje rozdeliť 60 miliónov eur pedagogickým a odborným zamestnancom, aby pracovali tam, kde si on želá. Nazývam to podplácaním. Najprv niekoľko faktov: Dane a odvody platíš podľa všeobecne stanovených kritérií ceny výrobkov v obchodných centrách sú rovnaké na celom Slovensku (dedinčan si priplatí cenu za dopravu do mesta) Na dedine si totiž [...]

Čím vyššie emócie, tým viac energie pre Satana

29.02.2024

Neviem, či ja – žena, si môžem dovoliť o tom písať. Dostala sa mi totiž do rúk kniha, ktorej obsahom sú filozofické a psychologické teórie Pavla Petra Kysuckého: DEMOKRACIA je totálny NEZMYSEL (Obroda Slovanov, občianske združenie 2022). Priznám sa, že pre mňa to bolo neuveriteľne zaujímavé čítanie. Začnem stranou 13. Základná duchovná hierarchia od najnižšieho [...]

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.